Saturday, March 21, 2009

سيفق تكرو واللعبة الشعبية

alhamdulillah sesi persekolahan dibuka semula selepas bercuti selama seminggu. tidak banyak aktiviti yang dapat dilakukan ketika cuti akibat kekangan kewangan. hanya berlegar-legar di sekitar k.k sahaja. tetapi apa yang menggembirakan saya ialah saya telah menjumpai satu port atau tempat di mana orang bermain sepak takraw. itupun setelah diberitahu oleh jiran rumah saya yang juga kaki main takraw. bagi saya sepak takraw satu permainan yang saya sangat minati sejak dari sekolah dahulu. kalau orang lain gila bola saya pulak gila takraw. asal sebut saja pasal pasal takraw saya memang interested.
akhirnya setelah diberitahu dan dipelawa untuk join sama maka saya pun dengan hti yang suka pergi ke dewan tanjung aru untuk turut serta pada jumaat lepas walaupun sudah hampir setahun tidak bermain. pertama kali main biasalah timing xde lagi dan kn banyak main timbang. dan apa yang best nya di sana mereka yang bermain semuanya star-star belaka. malu juga saya nak main pada mulanya. tetapi mereka memberi galakan positif kepada saya dan saya pun bersemangat. akhirnya dapat la main 3 set dan mereka ajak saya main lagi pada hari semalam. dan mereka suruh saya beli kasut warrior memandangkan saya hanya main pakai kasut badminton sahaja dan tidak berapa selesa. jadi mereka mengajak saya main setiap petang hari isnin, rabu dan jumaat.
bila bermain teringat pula kenangan bermain takraw di uia dibawah kendalian coach cik Rahim. beliau banyak mengajar teknik bermain sepak takraw memandangkan beliau berpengalaman dalam dunia sepak takraw.
at least bila da ada aktiviti petang tidak la rasa boring. Amin
اللعبة سيفق تكرو من اللعبة الشعبية في ماليزيا
وحكي في التاريخ الملاوي قد لعبت هذه اللعبة منذ عصور المماليك ملاك

1 comment:

  1. sokong sgt2 ;)
    gunakan wktu ptg main takraw deh..
    bgus utk kshtn hehhe

    ReplyDelete

INFO SEMASA

slide show